Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 14 View Live

Island 3.-6. mars 2011

Etter å ha sagt farvel til Aleksander jeg hadde reist til New York med satte jeg kursen mot passkontrollen på Island. Han som skulle se på passet mitt lurte på om jeg virkelig skulle inn i Island eller...

Budapest 2011, del 1

Turen til Budapest startet med å stå opp altfor tidlig, etter å ha kommet seg altfor sent i seng dagen før, men må man stå opp, så må man stå opp. Så ble det en svært lite spennende busstur til...

Budapest 2011, del 2

På den tredje dagen i Budapest skjedde det egentlig temmelig lite spennende før på kvelden. Jeg sto opp før Daniel og kjøpte meg en burger-lignende sak til frokost på McDonalds, noe jeg gjerne skulle...

Praha 2011

Å komme seg fra Budapest og til Praha er ikke noe problem, man trenger bare å ta en åtte-timers tur med tog, og den turen går selvsagt gjennom Slovakia, noe vi ikke tenkte på da vi planla turen, ellers...

Budapest: 3.-7. juni 2012

Jeg har vært i Budapest før med samme reisefølge, nemlig i fjor høst, med Daniel. Derfor har jeg opplevd mye av det Budapest har å tilby tidligere. Uansett startet reisen med at vi bekymret oss for...

Bucuresti 8.-11. juni 2012

Turen til Bucuresti gikk via et eldre tog fra Budapest. Etter en hard natt med lite søvn på dette toget kom jeg omsider til målet. Dette var mitt andre stopp på en lengre tur jeg skal ha rundt i Europa...

Sofia 11.-13. juni 2012

Utifra datoene i tittelen kan det virke som at jeg var i Sofia i tre dager. Det stemmer ikke. Jeg ankom med tog sent om kvelden 11. juni og forlot Sofia grytidlig 13. juni. Med andre ord tilbrakte jeg...

Serbia 13.-16. juni 2012

Fra Sofia gikk turen videre til Beograd med buss. På godt og vondt går det ingen tog mellom landene. Synd fordi tog i Øst-Europa stort sett er bedre enn buss, godt fordi forandringer fryder. Turen var...

Sarajevo 16.-20. juni 2012

Sarajevo, Sarajevo. Hvor skal man starte? Det er nesten litt synd å starte med de negative opplevelsene jeg hadde der, men ettersom samtlige skjedde den første timen jeg var det, så får jeg heller...

Zagreb 21.-23. juni 2012

Etter en så godt som søvnløs natt på toget fra Sarajevo til Zagreb hadde jeg et stort håp om at hostellet jeg skulle bo på hadde en ledig seng med en gang jeg ankom, men først måtte jeg finne meg en...

Ljubljana 23.- 25. juni

Etter om lag 2,5 timer på toget fra Zagreb var jeg klar for å oppleve Ljubljana. Skal innrømme at jeg ikke visste noe som helst om denne byen før jeg kom hit. Nå er jeg blitt litt lei av å lese i...

Sveits og Liechtenstein 25.-29. juni

Etter en kort flytur fra Ljubljana til Zürich var jeg klar for to nye land, men denne gangen i Vest-Europa. Etter noen byer på hosteller og på hotell var det igjen på tide å prøve litt sofasurfing. Jeg...

Milano og Roma 29. juni – 2. juli

Forrige bloggpost sluttet med at jeg satt på et tog jeg ikke ante hvor skulle og nå er kanskje noen spente på om jeg kom meg dit jeg skulle. Det gjorde jeg, men jeg var på feil tog. Jeg havnet på feil...

San Marino 2.-4. juli

Vært i Italia uten å besøkt San Marino? Bortkastet tur! San Marino er fantastisk. Mye bedre enn Italia! Så var det sagt. Turen til San Marino startet med å komme seg til Rimini fra Roma hvor det går...

Browsing latest articles
Browse All 14 View Live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.

HANGAD

MAKAKAALAM

Vimeo 10.6.0 by Vimeo.com, Inc.